Урок з математики
Урок з математики в
3 класі
Тема. Засвоєння
таблиці ділення на 8.
Мета.
Формувати вміння розв'язувати приклади і задачі на основі знань таблиці множення і ділення;
удосконалювати навички розв'язування задач на зведення до одиниці і на
різницеве порівняння;
розвивати пам'ять,
мислення, усне та писемне мовлення, вміння узагальнювати матеріал;
виховувати соціальну
компетентність, бережне ставлення до хліба.
Обладнання. Таблиці для усної лічби, малюнки колосків, малюнки про хліб, паперовий
макет колоска, 1г хліба.
Тип уроку. Урок повторення та закріплення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Релаксаційна вправа.
Учні повертаються один до одного, беруть друг друга за руки, посміхаються,
бажають успіхів на уроці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб дізнатися, діти, про що піде мова
на уроці математики, я пропоную відгадати загадку.
Хата моя багата,
Людям
брат я і друг.
І,
коли вже я в хаті, -
Буде
й пісня навкруг! (Хліб)
- «Мозкова атака»
-
А що таке хліб? Хліб
– всьому голова.
-
Чи багато треба докласти зусиль, щоб отримати ось такий
колосок?
-
Давайте сьогодні спробуємо виростити такий колосок на
уроці математики.
-
Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, рано почати і рано закінчити – хай легко почнеться і ще
легше скінчиться»
ІІІ. Корекція знань учнів.
1. Хліб – наше багатство.
Перевірка домашнього завдання.
№ 357 – звірити відповіді прикладів з дошкою, вибрати тільки правильні
стовпчики.
80 80 9
9
80 80 8
8
14 15 93
7
48 84 55
6
№ 358 – 1 учень зачитує відповідь, інший пояснює дії задачі.
Учні отримують «грунт» і прикріплюють на дошку.
2. З хлібом пісня миліша і хата
тепліша. Математичний диктант.
За таблицею з різнокольоровими
числами скласти приклади і розв'язати.
-
знайти суму синіх чисел;
-
чому дорівнює добуток червоних чисел;
-
знайти частку жовтих чисел;
-
на скільки більше одне чорне число від іншого;
-
у скільки разів більше одне оранжеве число від іншого.
4 8 72
27 40 3
60
7 8 8
|
Відповіді: 64, 56, 9, на 24 >, у 5 разів >.
Сіємо зернину в грунт.
3. Каліграфічне письмо.
Продовжити числовий ряд чисел 8 16 24 …
Зробити висновок: це відповіді таблиці множення числа 8.
Зернинка проросла і дала сходи.
4. Гра «Магічний квадрат»
За таблицею повторити випадки множення числа 8 і ділення на 8.
8
|
48
|
32
|
40
|
56
|
16
|
24
|
64
|
72
|
Колос наливається, з'являється перша зернинка.
ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1. Де кожний сміло робить, там і
пшениця родить.
Розв'язування задач.
1) Для перевірки сходу насіння взяли 70 насінин пшениці. Проросло 59
насінин. Скільки насінин не проросло?
70-59=11(н.) –
не проросло
На колосі – друга зернина.
2) Зерноочисна машина за 8 хвилин очищає 64кг зерна. За скільки хвилин вона
очищає 56кг зерна?
8 хв. – 64кг
? хв. – 56кг
1) 64:8=8 (кг) – 1 хвилина
2) 56:8=7
(хв.) – 56кг
На скільки менше кг зерна очищає машина за 7хв., ніж за 8хв.
3) 64-56=8
(кг) – менше
На колосі – третя зернина.
3) Скільки становить половина мішка з зерном, якщо мішок важить 18кг?
18:2=9
(кг) – половина мішка
На колосі – четверта зернина.
2. Колоски в полі дозрівають –
хліборобів в поле закликають.
Робота в парах. Розв'язування
прикладів № 360.
1 пара – 1 стовпчик
2 пара – 2 стовпчик
На колосі - п'ята зернина.
3. Пшениця колоситься – душа
веселиться.
Асоціативний кущ.
прямокутник п'ятикутник ромб
трикутник -----------
многокутники ------------ квадрат
шестикутник трапеція
Задача. Знайти периметр квадрата зі стороною 8см.
1 сторона
– 8см
4 сторони
- ? см
8∙4=32 (см) – Р
На колосі – шоста зернина.
4. Без праці хліба не матимеш.
Графічний диктант
_/\_/\_/\_/\
На колосі – сьома зернина.
5. Хліб на столі – Бог у домі.
Розв'язування рівнянь
56+х=82 24:х=8
Наш колосок наповнюється ще одною зерниною завдяки вашій праці.
V. Підсумок. Оцінювання учнів.
Хліб – наше багатство.
-
Погляньте на плоди своєї праці. Колосок виріс на ваших
очах. Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього
потрібна довга і важка праця хліборобів, бо трудяться вони над вирощуванням
хліба протягом цілого року. Недарма в народі кажуть: «Хлібові ціни немає».
-
В Україні живе 46 млн. людей. Якщо за один день кожен
житель змарнує 1г хліба (показати
шматочки хліба по 1г), то за рік витрати становитимуть майже 17000 тонн.
-
Що найбільше запам'яталося?
-
Спасибі, любі діти, за вашу роботу. Шануйте хліб,
бережіть його! Тепер можете покуштувати смачні шматочки хлібу.
VІ. Домашнє завдання.
1 гр. - №365, №366.
2 гр. - №361, 362.
- В яких казках говориться про хліб?
Коментарі
Дописати коментар